دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۲
۰ نفر

یمنی‌ها موشکی را بیش از 2000 کیلومتر هدایت کردند و آن را پس از گذر دادن از سامانه‌های اماراتی، عربستانی، اردنی و اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی فرود آوردند! این یعنی صهیونیست‌ها برخلاف ادعایی که دارند، قادر به رهگیری هر موشک و بمبی نیستند.

پرچم اسرائیل / صهیونیسم

به گزارش همشهری آنلاین، سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل بین‌الملل: علی‌رغم تلاش‌های مکرر رژیم صهیونیستی برای اِعمال سانسورهای وحشتناک و جهنمی در قبال تلفات و خسارات وارده از عملیات‌های موشکی و بمباران اراضی اشغالی توسط جبهه مقاومت، جریان درز اخبار و اطلاعات همچنان ادامه دارد و در فضای جامعه جهانی منتشر می‌شود. عملیات‌هایی مشابه حمله موشکی موفقیت آمیز یمنی‌ها به قلب تل آویو نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی تا چه حد ضربه‌پذیر است. در باب عملیات حزب‌الله علیه پایگاه 8200 هم تازه آثار و تبعات و زیان‌هایش مشخص شده که در رأس آن استعفای رئیس یگان 8200 بود.

موضوع بعدی این است هر ضربه‌ای که رژیم غاصب صهیونیستی از هر جبهه‌ای، خواه شمال، جنوب و شرق، دریافت کند خساراتی و هزینه‌هایی را بر دولت و جامعه صهیونیستی وارد می‌نماید. اولین این هزینه‌ها عبارتند از خسارت روانی برای عموم اسرائیلی‌ها و دومین خسارت، ایجاد هرچه بیشتر شکاف بین شهرک‌نشینان اسرائیلی و دولتمردان و حاکمان صهیونیستی است.

در خصوص تبیین این موضوع باید اشاره کرد که مردم صهیونیست سال‌ها پیش به وعده اسکان در ارض موعود، رفاه بالای اجتماعی، خدمات رایگان پزشکی و... از کشورهای خود به اراضی فلسطینی آمدند؛ اما آنان با حضور در این اراضی و اشغال زمین‌های فلسطینی درگیر جهنم جنگ شدند و از هر طرف تحت فشار هستند؛ ضمن اینکه از بدو تأسیس رژیم صهیونیستی تاکنون اسرائیل درگیر جنگی به این وسعت از لحاظ کمّی و کیفی نبوده است.

اگر به رسانه‌های اسرائیلی نظر بیفکنیم خواهیم دید آن‌ها پس از حمله اول انصارالله به تل‌آویو بهانه اشتباه و سهو بودن حمله را پیش کشیدند؛ اما آنچه مهم است مؤثرتر و تحقیرآمیزتر بودن حمله بعدی انصارالله به قلب اراضی اشغالی است.

از سوی دیگر، امروز منطقه، جامعه جهانی و خود صهیونیست‌ها منتظر پاسخ ایران هستند، به عبارتی دیگر اسرائیل در یک آماده‌باش 100 درصدی قرار دارد. ضمن اینکه حمله به یگان 8200 و همچنین تهدیدات رهبر انصارالله آماده‌باش اسرائیلی ها را بیشتر کرده بود. با اینحال ما شاهدیم که نیروهای انصارالله یمن در یک عملیات موشکی، خاک اسرائیل را هدف قرار دادند. اسرائیل در آماده باش سه لایه پدافندی نتوانست موشک جدیدی که انصارالله از آن به نوعی رونمایی کرده است را رهگیری کند.

به عبارت دیگر، یمنی‌ها موشکی را بیش از 2000 کیلومتر هدایت کردند و آن را پس از گذر دادن از سامانه‌های اماراتی، عربستانی، اردنی و اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی فرود آوردند! این یعنی صهیونیست‌ها برخلاف ادعایی که دارند، قادر به رهگیری هر موشک و بمبی نیستند. ضمن اینکه «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمنی هم در بیانی که بعد از حمله جدید انصارالله داشت، تأکید کرد که این حملات به اسرائیل ادامه دار خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر این است که پس از این حمله به تل‌آویو و اهتمام رسانه‌ها و دستگاه‌های دولتی اسرائیلی جهت پوشش این بمباران و تهدید به پاسخگویی از سوی آنان، شهرک‌نشینان شمال اراضی اشغالی اعتراض کردند که چرا توجهی که به شهرهایی چون تل‌آویو میشود به آنها نشده، چراکه آنان از سوی حزب الله دائما در معرض خطر هستند. این آن شکافی است که امروزه در جمعه صهیونیستی به وجود آمده است.

کد خبر 881693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha